Bemanningstjänster inom skola STIC 2021

Bemanningstjänster inom skola STIC 2021

Stockholms Inköpscentral (STIC) är ett fördjupat avtalsreglerat regionalt samarbete, förvaltat av Adda Inköpscentral. Avtalet är framtaget för att möta STIC-medlemmarnas behov av bemanningsuppdrag inom skola och förskola.

Avtalsperiod:

Bild

Om ramavtalet

Ramavtalet omfattar bemanningstjänster inom flera olika områden:

  • Förskola
  • Grundskola
  • Gymnasium
  • Kökspersonal

Avrop sker för att tillgodose STIC kommunernas löpande behov av skolpersonal vid t.ex. arbetstoppar eller ordinarie personals frånvaro.

Ramavtalet gäller under fyra år. När ramavtalet löpt i 18 månader kan Inköpscentralen vid behov säga upp ramavtalet med sex månaders uppsägningstid. Inköpscentralens målsättning är att avtalen ska löpa hela avtalsperioden och eventuella förändringar kommuniceras i så god tid som möjligt.

Avropsberättigade parter

  • Järfälla
  • Lidingö
  • Sollentuna
  • Sundbyberg
  • Täby
  • Upplands Bro
  • Värmdö

Så avropar och beställer du

Planerade uppdrag - Där personal behövs om 3 dagar och framåt.
Avrop och beställning för planerade uppdrag sker genom rangordning för respektive område.

Akuta uppdrag - Där personal behövs samma dag, uppdraget får löpa max 5 arbetsdagar.
Avrop och beställning för akuta uppdrag sker till utsedd leverantör.

Stöddokument

Här hittar du avropsvägledning, mallar och andra dokument som stöd vid avrop.

Leverantörer

Här finns kontaktuppgifter till leverantörerna och genväg till Tendsign.
Avtalsinformation
14 april 2025
8 januari 2025
Instruktioner för RSS
Nyfiken på STIC?

STIC-samarbetet är öppet för alla regionens kommuner att delta i. För mer information om Stockholms Inköpscentral och hur man går med kontakta Hannele Söderholm

Leverantörskontroll med anledning av sanktioner mot Ryssland

Ramavtalet kontrollerat i september 2022.
Läs mer om vad kontrollen innebär här.

Publicerad 2021-08-21 Uppdaterad 2025-04-14