Resebyråtjänster 2022

Resebyråtjänster 2022

Syftet med ramavtalet är att erbjuda kostnadseffektiva tjänster för bokningar av hållbara resor, övernattningar och möten av olika slag utifrån era behov. Vi har ställt tydliga miljökrav för att underlätta för er att uppnå målen i Agenda 2030.

Avtalsperiod:

Kundstatus

Logga in på Mina sidor för att göra avropsanmälan på avtalet.
Logga in
Bild

Om ramavtalet

Genom ramavtalet får ni stöd och hjälp med följande:

  • bokning av resor dygnet runt genom personlig service eller självbokning
  • möjlighet till ett mer hållbart resande och klimatkompensation
  • ökad trygghet genom information om var resenärer befinner sig om något skulle hända
  • smidigare reseadministration och samlad fakturering
  • tillgång till självbokningsverktyg för ökad tillgänglighet

Ramavtalet omfattar

Ramavtalet omfattar bokning av:

  • flyg-, tåg-, buss- och båtresor
  • anslutningstransport till flygplats, tågstation, busstation eller hamn
  • hyra av fordon
  • hotellrum/logi
  • konferensanläggningar och lokaler
  • gruppresor för tio resenärer eller fler

Gruppresor kan till exempel vara skolresor där majoriteten av deltagarna är skolelever. Ni reser då gemensamt med samma färdmedel (inklusive till sjöss), samma sträcka och gemensam logi vid samma tidpunkt.

Bokning av konferensanläggning innefattar bland annat transporter, logi, måltider, lokaler och teknik och erbjuds vid behov som ett komplett paket.

Så avropar och beställer du

Avrop sker genom förnyad konkurrensutsättning. Efter att ni har tecknat ett kontrakt kan ni börja boka resor. Resor kan bokas via personlig service eller via självbokningsverktyg.

Under Stöddokument finns även dokumentet Avropsstöd och mallen Avropsförfrågan - Resebyråtjänster 2022 som kan användas för att genomföra avropet.

Underlaget i avropet kan anpassas för att på bästa sätt möta ert specifika behov utöver det som kravställts i ramavtalet. Vi har tagit fram en kravkatalog som ni kan tillämpa, både som obligatoriska krav och utvärderingskriterier beroende på behov.

 

Leverantörer

Här finns kontaktuppgifter till leverantörerna och genväg till Tendsign.

Nyttor

Enkelhet

Hög tillgänglighet och service - snabb och kvalitativ hjälp före, under och efter resan. Tillgång till självbokningsverktyg för ökad tillgänglighet dygnet runt. Bokning av alla ingående delar vid grupp- och konferensbokningar som transporter, logi, måltider, lokaler och teknik.

Effektivisering

Stöd för reseoptimering och möjligheter att påverka era resekostnader genom en samlad överblick över resmönster och miljöpåverkan. Tydlig avropsvägledning, mallar och stöd för att genomföra avrop medför att ni kan spara tid, resurser och kostnader i processen.

Innovation

Avrop kan anpassas för att på bästa sätt möta ert specifika behov utöver det som kravställts i ramavtalet. Vi har tagit fram en kravkatalog som ni kan tillämpa, både som obligatoriska krav och utvärderingskriterier beroende på behov.

Digitalisering

Leverantören ska bedriva ett systematiskt informationssäkerhetsarbete. Säkerhetskrav har ställts för molntjänst, information i systemet, säkerhet och angrepp och lagringsmiljön, samt på sekretess, informationssäkerhet och personuppgifter. 

Vill du ha en genomgång av avtalet?

Få svar på dina frågor inför ditt kommande avrop, boka möte med oss.

Avtalsinformation
7 maj 2025
30 april 2025
Instruktioner för RSS

Leverantörskontroll med anledning av sanktioner mot Ryssland

Ramavtalet kontrollerat i april 2024.
Läs mer om vad kontrollen innebär här.

Publicerad 2023-10-10 Uppdaterad 2024-10-03