Få svar på dina frågor inför ditt kommande avrop, boka möte med oss.
Anbudsområde 1 - Avtalsuppföljning
Systemunderhåll tisdag 17 juni
Vi genomför systemunderhåll och uppgraderingar tisdagen den 17 juni. Det kan innebära att vissa funktioner och tjänster är delvis eller helt otillgängliga under dagen.
Om du upplever problem med webbutiken, kontakta oss gärna på order@adda.se för frågor eller för att lägga en beställning.
Tjänsten för inrapportering är ej tillgänglig för tillfället - vänligen avvakta med att använda tjänsten.
Vi har för tillfället problem med mailutskick från våra tjänster.
Vi tackar för din förståelse!
Syftet med ramavtalet är att stödja med rådgivning och uppföljning inom avtalsefterlevnad, hållbara värdekedjor och att motverka arbetslivskriminalitet.
Ramavtalet omfattar gransknings- och rådgivningstjänster. Tecknade ramavtal omfattar följande anbudsområden:
Avtalet riktar sig till bland annat till hållbarhetsstrateger, upphandlare, jurister, avtalscontroller, ekonomer, chefer och byggprojektledare.
Avrop från ramavtalet sker genom två avropsformer:
På anbudsområde 1 (avtalsuppföljning) och 4 (arbetslivskriminalitet) sker avrop helt enligt rangordning.
På anbudsområde 2 (hållbara värdekedjor och investeringar) används rangordning vid avrop som du beräknar till ett värde om 120 000 kr eller mindre. Över detta belopp, eller vid avrop av konsultrollen expert, samt vid fabriksrevisioner utomlands, används förnyad konkurrensutsättning.
Innan avrop från ramavtalet rekommenderar vi att du läser följande dokument:
Erbjuder strategiskt- och operativt stöd både före och under genomförande av upphandling samt efter avtalstecknande. Leverantörerna bidrar både med kompetens, erfarenhet och verktyg för kvalitativ kravställning och uppföljning.
En systematisk avtalsuppföljning säkerställar att:
Avtalet har fastställda priser med målbild att värna sund konkurrens och hög kvalitet.
Stöttar er inom områden som fått ett ökat fokus i samhället och svarar mot hållbarhetsaspekter enligt Agenda 2030. Genom att krav i genomförd upphandling följs upp säkerställs en god konkurrens och likabehandling för leverantörer. En revision resulterar ofta i en åtgärdsplan med ev. avvikelser som leverantören ska åtgärda vilket innebär att förbättringar verkligen genomförs.
Genom att erbjuda relevanta tjänster, där leverantörer bidrar både med kompetens, erfarenhet och verktyg för att genomföra kvalitativa uppföljningar och revisioner fyller ramavtalet en viktig funktion i ert administrativa arbete med och i förlängningen även korrekta, säkra leveranser på upphandlade avtal.