Entrémattor 2021-2

Entrémattor 2021-2

De flesta offentliga miljöer behöver entrémattor för att fånga upp smuts och fukt. Det svenska klimatet gör behovet särskilt stort. Utöver hygieniska fördelar är mattutbyte och underhåll viktigt ur ett hälsoperspektiv, exempelvis på förskolor där barnen ofta sitter på golvet.

Avtalsperiod:

Kundstatus

Logga in på Mina sidor för att göra avropsanmälan på avtalet.
Logga in
Bild

Om ramavtalet

Ramavtalet omfattar hyra och köp av entrémattor och bidrar till att ni kan uppnå ett minskat slitage på golv, underlätta renhållning av ytor inomhus, få bättre hygienisk miljö samt trevligare entré- och innemiljöer.

Målsättningen är att ni i nära samarbete med leverantörerna ska kunna skapa en hög grad av effektivitet i serviceutförandet och uppnå en mer kostnadseffektiv fastighetsskötsel. 

Ramavtalet omfattar

Ramavtalet omfattar två delområden: 

  1. Hyra av entrémattor
  2. Köp av entrémattor

Så avropar och beställer du

Delområde 1 - Hyra av entrémattor

Vid hyra av entrémattor är en leverantör per geografiskt område tilldelad. Du anlitar den leverantör som gäller för ditt geografiska område. 

Totalt finns tre leverantörer på delområdet: 

  • CWS Sweden AB 
  • Elis Textil Service AB
  • KåPI Tvätt AB

Du ser vilken leverantör som är aktuell för respektive område i bilagan Geografiska områden - delområde 1 under Stöddokument.

Delområde 2 – Köp av entrémattor

Vid köp av entrémattor gäller en och samma leverantör för hela Sverige. Du gör ditt köp direkt från Matting AB. Kontaktuppgifter till dem finns under Leverantörer.

 

Leverantörer

Här finns kontaktuppgifter till leverantörerna och genväg till Tendsign.

Nyttor

Enkelhet

Täcker de flesta behov av produkter och tjänster för en ren entrémiljö. För hyra av entrémattor omfattar det komplett service där till exempel tvätt och regelbundna byten ingår. Överenskommen bytesfrekvens kan justeras under pågående avtalstid.

Effektivisering

Detta är ett prisvärt ramavtal med bra villkor i övrigt. Det bidrar till ett minskat golvslitage och därmed en mer kostnadseffektiv fastighetsskötsel, samt en trevligare entré- och innemiljö. 

Innovation

Vi har samarbetat med Svenska miljöinstitutet som tagit fram en beräkningsmodell för koldioxidrapportering på detta ramavtal.

Digitalisering

Leverantören ska kunna tillhandahålla e-handelslösning. De ska också kunna skicka produktkatalog, fakturor, prislista, ta emot ordrar med mera elektroniskt.

Avtalsinformation
26 mars 2025
4 mars 2025
31 oktober 2023
Läs gärna avtalskortet som du hittar under "Stöddokument". Där kan du få en överblick över ramavtalet.
Instruktioner för RSS
Publicerad 2023-01-13 Uppdaterad 2024-06-19