Vill du ha en genomgång av avtalet?
Om du har frågor eller funderingar kring ramavtalet, boka gärna ett möte med oss så hjälper vi dig!
Systemunderhåll onsdag 18 juni
Vi genomför systemunderhåll och uppgraderingar onsdagen den 18 juni. Det kan innebära att vissa funktioner och tjänster är delvis eller helt otillgängliga under dagen.
Om du upplever problem med webbutiken, kontakta oss gärna på order@adda.se för frågor eller för att lägga en beställning.
Tjänsten för inrapportering är ej tillgänglig för tillfället - vänligen avvakta med att använda tjänsten.
Vi har för tillfället problem med mailutskick från våra tjänster.
Vi tackar för din förståelse!
Ramavtalet tillgodoser regioner, kommuner och deras bolags behov av hygienartiklar och städmaterial. Artiklarna och produktsortimentet fyller en väldigt viktig funktion för äldreomsorg, sjukhus, skolor och förskolor.
Ramavtalet erbjuder ett heltäckande sortiment som täcker de flesta av era behov av hygienartiklar och städmaterial inom exempelvis äldreomsorg, vård och skola.
Ramavtalet omfattar följande varugrupper:
Avrop sker endast genom rangordning. Leverantörerna är rangordnade enligt följande:
Beställningar ska kunna ske skriftligt via e-post, kundtjänst och webbutik. Beställning kan även ske via e-handelssystem.
Under fliken Stöddokument hittar du avropsvägledningen. Här finns också en mall för leverantören att fylla i inför e-handelsuppsättning. När leverantören har fyllt i sina uppgifter använder du mallen för beställarens e-handelsuppgifter.
Ramavtalet gör det enkelt för er att beställa ifrån oavsett om ni e-handlar eller gör beställningar på annat sätt. Avtalet avlastar er i både upphandlings- och uppföljningsskedet.
Ramavtalet frigör resurser i era inköpsprocesser, ert hållbarhetsarbete samt bidrar till kostnadsbesparingar genom inköpscentralens stordriftsfördelar
Leverantörerna ska senast 18 månader efter avtalsstart kunna rapportera koldioxidutsläpp från transporter som utförs i uppdragen enligt ramavtalet.
Leverantörerna ska kunna tillhandahålla en fungerande e-handelsprocess till den upphandlande myndigheten inom en månad från den upphandlande myndighetens skriftliga begäran om etablering av e-handel enligt avsnittet Begäran om etablering a e-handelslösning. Leverantörerna ska senast vid ramavtalsstart kunna skapa och sända elektronisk katalog (sortiments- och prislista) enligt minst ett av följande format: Peppol-katalog (Peppol BIS Catalogue without response), SFTI:s katalog som cellstrukturerad mall (se bilaga 06), SFTI ESAP 6, annan katalog som är anpassad till Raindance marknadsplats, Unit4 ERP och Visma Proceedo.
De upphandlande myndigheterna bedriver samhällskritisk verksamhet. Ramavtalets konstruktion gällande bland annat beredskap kan därför vara avgörande för att verksamheten ska kunna fungera om den utsätts för någon sorts störning, t.ex. brist på kritiska produkter.