Vill du ha en genomgång av avtalet?
Om du har frågor eller funderingar kring ramavtalet, boka gärna ett möte med oss så hjälper vi dig!
Systemunderhåll onsdag 17 juni
Vi genomför systemunderhåll och uppgraderingar onsdagen den 18 juni. Det kan innebära att vissa funktioner och tjänster är delvis eller helt otillgängliga under dagen.
Om du upplever problem med webbutiken, kontakta oss gärna på order@adda.se för frågor eller för att lägga en beställning.
Tjänsten för inrapportering är ej tillgänglig för tillfället - vänligen avvakta med att använda tjänsten.
Vi har för tillfället problem med mailutskick från våra tjänster.
Vi tackar för din förståelse!
Klottersanering och klotterskydd för utomhusmiljö, god kvalitet med hållbarhetskrav för både tjänsten och produkterna som används vid sanering.
Stadens offentliga miljöer ska upplevas trygga och inbjudande för alla. Studier visar att klotter inte bara bidrar till ökad skadegörelse utan även till otrygghetskänslor. Det kan leda till att människor undviker områden med klotter, vilket i sin tur gör dem mindre attraktiva. Om nedklottrade ytor inte saneras uppstår oftast nytt klotter.
Ramavtalet är uppdelat i 21 delområden efter län.
Avtalsområde 1 - alla kostnader inkluderade, fasta åtgärdstider.
Avtalsområde 2 - takpriser för tjänsten, exklusive framkörning till plats, åtgärdstider anges i FKU.
Avtalsområde 1 - Avrop sker via rangordning
Avtalsområde 2 - Avrop sker via förnyad konkurrensutsättning, FKU
Under stöddokument finner du avropsstöd, mall för FKU, krav på tjänsten samt kontraktsvillkor och allmänna kontraktsvillkor.
Lätt att avropa i eget system eller leverantörens.