Vill du ha en genomgång av avtalet?
Om du har frågor eller funderingar kring ramavtalet, boka gärna ett möte med oss så hjälper vi dig!
Systemunderhåll onsdag 18 juni
Vi genomför systemunderhåll och uppgraderingar onsdagen den 18 juni. Det kan innebära att vissa funktioner och tjänster är delvis eller helt otillgängliga under dagen.
Om du upplever problem med webbutiken, kontakta oss gärna på order@adda.se för frågor eller för att lägga en beställning.
Tjänsten för inrapportering är ej tillgänglig för tillfället - vänligen avvakta med att använda tjänsten.
Vi har för tillfället problem med mailutskick från våra tjänster.
Vi tackar för din förståelse!
Ramavtalet ska tillgodose era behov av hämtning och utdelning av postförsändelser och paket.
Ramavtalet ska underlätta för köp av tjänster inom postförmedling. Upphandling av postförmedlingstjänster är komplex och detta ramavtal är tänkt att avlasta och göra så att ni kan spara på era administrativa resurser.
Ramavtalet omfattar följande tjänsteområden:
För att läsa mer om respektive område, se avropsvägledningen under Stöddokument.
Under Stöddokument finns en bilaga som redovisar inom vilka tjänsteområden samt geografiska områden som avtal saknas. Har du behov av dessa tjänster och saknar avtal, vänligen se över era interna riktlinjer för direktupphandling.
Ramavtalet ska underlätta er posthantering. Det ingår flera postrelaterade tjänster inom både brev, paket och samhällsinformation samt kringliggande tjänster. Det är enkelt för dig som beställare med en leverantör per tjänsteområde och geografiskt område.
Postförmedlingstjänster är ett komplext område att upphandla och detta ramavtal ska spara på er tid och administration.
I samarbete med leverantörer finns möjlighet att helt eller delvis digitalisera in- och utflödet av postala tjänster.