Avropsanmälan – bekräfta intresse för att använda ett ramavtal

Innan en beställare avropar och beställer på ett ramavtal vill vi att en upphandlings- eller inloggningsansvarig först gör en avropsanmälan. 

I samband med din anmälan ska du även Allmänna villkor Adda Inköpscentral april 2021 (136 kB)

Vad händer efter avropsanmälan?

När avropsanmälan är klar skickar vi ett meddelande till leverantören/leverantörerna på ramavtalet. Det fungerar som bekräftelse på att din verksamhet planerar att nyttja avtalet. Därefter är det upp till leverantören att kontakta dig som upphandlare och informera sig om förutsättningarna för kommande avrop och beställningar.

Har du frågor?

Kontakta oss

Tel: 08 525 029 96
Mejl: inkopscentralen@adda.se

Skribent: Inköpscentralen Publicerad 2014-03-04 Uppdaterad 2024-09-05