Hälso- och sjukvårdsmaterial 2023

Hälso- och sjukvårdsmaterial 2023

Ramavtalet omfattar hälso- och sjukvårdsmaterial för att huvudsakligen täcka behoven inom kommunal verksamhet som äldreomsorg, hemtjänst, social omsorg samt förskola och skola.

Avtalsperiod:

Kundstatus

Logga in på Mina sidor för att göra avropsanmälan på avtalet.
Logga in
Bild

Om ramavtalet

Ramavtal har tecknats med en leverantör, OneMed Sverige AB, som ska tillhandahålla ett brett och kvalitativt utbud av hälso- och sjukvårdsprodukter, som kan stödja verksamheterna i avrop och utgöra en samverkanspart för beredskapsfrågor. I ramavtalet ingår också kostnadsfri vägledning och utbildning kopplad till de produkter som omfattas av ramavtalet.

Omfattning

Ramavtalet omfattar produkter inom minst följande produktområden:

  • Förband
  • Kompresser
  • Häftor
  • Tejp
  • Bindor
  • Bandage
  • Fixering
  • Plåster
  • Sårtvätt
  • Första hjälpen-tavlor
  • Handskar
  • Skyddsutrustning
  • Desinfektionsmedel
  • Personliga hygienprodukter
  • Menstruationsskydd
  • Blöjor för barn
  • Provtagningsmaterial
  • Riskavfallskärl
  • Instrument
  • Medicinska förbrukningsartiklar
  • Injektions- och infusionsmaterial
  • Nutritionsmedel
  • Inkontinensprodukter
  • Antigentester för SARS-CoV-2
  • Preventivmedel

Du hittar prislistan genom att scrolla ner och klicka på Leverantörer-> OneMed Sverige AB-> Visa ramavtal och upphandlingsdokument.

Vem kan avropa?

Avropsberättigade kommuner, regioner och dess bolag kan använda sig av avtalet. Scrolla ner till ”Är jag berättigad” för att ta reda på om ni är avropsberättigade.

Så avropar och beställer du

Avrop och beställning sker från leverantören OneMed Sverige AB.

Under fliken ”Stöddokument” hittar du ”Förenklad guide beställare”. Här finns instruktioner om hur din verksamhet börjar använda sig av avtalet. Här hittar du även kontaktuppgifter till leverantören.

 

Stöddokument

Här hittar du avropsvägledning, mallar och andra dokument som stöd vid avrop.

Leverantör

Här finns kontaktuppgifter till leverantören, uppföljningsresultat och genväg till Tendsign.

Rapportera avvikelser

Så rapporterar du avvikelser gällande leveranser.

Nyttor

Enkelhet

Med en leverantör är det lättare att upprätta goda samarbetsformer och tät kommunikation. Med en grossist som kan tillhandahålla ett brett sortiment blir det enklare att vid samma tillfälle beställa flera olika typer av varor.

Effektivisering

Tidsbesparande för dig som beställare att ha flera produktområden inom samma avtal vilket minskar behoven av separata upphandlingar. Effektivt med ett beställningstillfälle och en leveranstidpunkt.

Digitalisering

Det finns flera möjligheter till e-handel, som kan väljas efter behov, då flera olika format ska kunna erbjudas och dessutom kan sortimentet anpassas utifrån era önskemål.

Beredskap

Ramavtalet innehåller omfattande villkor kopplat till beredskap till exempel krav på att vissa varor ska lagerhållas som ett beredskapslager.

Frågor och svar om ramavtalet

Avtalsinformation
14 april 2025
4 april 2025
Instruktioner för RSS

Leverantörskontroll med anledning av sanktioner mot Ryssland

Ramavtalet kontrollerat i april 2024.
Läs mer om vad kontrollen innebär här.

Publicerad 2023-12-11 Uppdaterad 2025-02-24