Kortinlösen – Fysiska och digitala betallösningar DIS

Kortinlösen – Fysiska och digitala betallösningar DIS

Ger er möjlighet att tillgodose ert behov av tjänster och lösningar för olika betallösningar. Upphandlingarna görs via dynamiskt inköpssystem, DIS.

Avtalsperiod:

Bild

Sommaruppehåll för det individuella upphandlingsstödet inom Kortinlösen - Fysiska och digitala betallösningar DIS.

Sista dag för att genomföra ett startmöte inför upphandling är den 27 juni. Därefter tar vi sommaruppehåll, och öppnar återigen upp för startmöten från och med den 28 juli.

Observera att inga upphandlingar annonseras under sommaruppehållet.

Om Kortinlösen – Fysiska och digitala betallösningar DIS

De tjänster och lösningar som ingår i DIS:et och kan efterfrågas i upphandlingen framgår av följande tjänsteområden:

  • Betalterminaler
  • Betalväxel
  • Kortinlösen - fysisk betalning
  • Kortinlösen - digitala betalningar
  • Helhetstjänst - betalväxel inklusive checkout för onlinebetalningar till exempel kortbetalning, swish-handel, faktura, digitala plånböcker

Så avropar och beställer du

Boka uppstartsmöte
Du bokar ett möte med oss där vi går genom DIS:et och de stöddokument du får tillgång till.
Boka 1 timmes uppstartmöte med oss, via Teams.

Tillgång till stöddokument
Efter mötet får du tillgång till aktuella mallar för genomförande av upphandling.

Behov, upphandling och annonsering
Du fyller i mallarna utifrån ert behov, därefter skickar du in underlaget till oss som kontrollerar underlaget och bokar ett nytt möte. 

Godkännande av underlag och fullmakt för genomförande av upphandling signeras av er verksamhet, mall för fullmakt skickas ut av oss. Därefter publicerar vi upphandlingsdokumenten elektroniskt via TendSign. 

Utvärdering och tilldelning
Vi öppnar och utvärderar inkomna anbud tillsammans med er, vi tar sedan fram tilldelningsbeslut som ni signerar via Visma Addo. Därefter skickar vi ut tilldelningsbeslut till vinnande anbudsgivare. 

Kontrakt tecknas mellan er verksamhet och leverantören.

Kvalificerade leverantörer

DIS är öppet för samtliga leverantörer som uppfyller kvalificeringskraven. Ansökningar sker löpande under hela giltighetstiden. Kvalificerade leverantörer redovisas under fliken.

Nyttor

Enkelhet

Genom DIS:et får ni stöd under hela upphandlingsprocessen och tillgång till en stor mängd stödmaterial i syfte att underlätta din beställning.

Effektivisering

Alla leverantörer i DIS:et uppfyller kvalificeringskrav enligt ESPD och har den tekniska och yrkesmässiga kapacitet som krävs. Det innebär att ni slipper kvalificera leverantörer själva, vilket sparar både tid och administration.

Innovation

Nya leverantörer med relevanta lösningar kan ansluta sig till DIS:et när som helst.

Frågor om DIS:et?

Vill du veta mer om DIS:et eller önskar rådgivning inför upphandlingen? Kontakta gärna oss, så hjälper vi dig!

08 70 95 511
Publicerad 2025-04-07 Uppdaterad 2025-05-26