Många ärenden gick förlorade under systemflytten. Cirka hälften av alla inkommande beställningar hanteras nu manuellt, vilket har lett till en omfattande backlogg.
Så här gör du med beställningar
-
Har du skickat en beställning via mejl som inte har bekräftats eller levererats?
Då måste du skicka den igen för att den ska vara giltig
-
Du kan välja att avboka din beställning för att lägga en ny beställning hos en annan rangordnad leverantör.
-
Felaktiga leveranser tas tillbaka av Cylinda utan extra kostnad.
Om du behöver snabb leverans är rekommendationen att avropa från leverantören Elon AB som är rangordnad tvåa på område 3 – vitvaror för hushållsbruk.
Vi arbetar på en lösning
Vi på Adda följer utvecklingen noga och har löpande uppföljningssamtal med Cylinda. Tillsammans arbetar vi aktivt för att hitta en hållbar lösning. Tack för ditt tålamod!
Har du frågor?
Om du har frågor som gäller beställningar från avtalet Vitvaror inklusive hushållsapparater 2024 eller det tidigare avtalet Vitvaror 2019, mejlar du till Cylinda. Skriv ”ADDA” i ämnesraden när du mejlar Cylinda. Då får du svar inom två arbetsdagar.