Digitala och fysiska utskickstjänster 2023

Digitala och fysiska utskickstjänster 2023

Ramavtalet ska göra det möjligt att tillgodose era behov av tjänster för digitala och fysiska utskick av fakturor, kallelser, provsvar och annan myndighetspost till kundgrupper så som medborgare, patienter, boende och företag.

Avtalsperiod:

Bild

Om ramavtalet

Leverantören ska erbjuda och tillhandahålla förmedlingstjänster för både digitala och fysiska utskick (digital post och fysisk brevpost) för både rutinmässiga och regelbundna försändelser. Detta inkluderar även enstaka utskicksuppdrag, såsom informationsutskick vid särskilda tillfällen. Vid den förnyade konkurrensutsättningen specificerar ni vilka format för utskick och utskickstjänster som efterfrågas för det aktuella kontraktet.

Digitala utskick

Leverantören ska bland annat erbjuda och tillhandahålla följande digitala utskickstjänster:

  • Digital post till digital brevlåda via Mina meddelanden
  • Digitala betalningsbara fakturor till digital brevlåda
  • E-faktura till internetbank (privatpersoner och företag)
  • EDI-faktura genom befintliga standardformat och lagstandard så som t.ex. PEPPOL

Fysiska utskick

Leverantören ska bland annat erbjuda och tillhandahålla följande fysiska utskickstjänster:

  • Standardförsändelse
  • Kuvert
  • Efterföljande sida/extra ark
  • Baksideutskrift
  • Andra tillval och tjänster kopplat till fysiska utskick
  • Porto

Så avropar och beställer du

Avrop sker genom förnyad konkurrensutsättning.

Under Stöddokument kan du ta del av det avropsstöd som finns framtaget för ramavtalet.

 

Leverantörer

Här finns kontaktuppgifter till leverantörerna och genväg till Tendsign.

Nyttor

Enkelhet

Förmedlingstjänster av digital och fysisk post omhändertar hela försändelsekedjan av olika typer av utskick för kommunen eller regionen.

Effektivisering

Tjänsterna besparar tid och resurser, jämfört med att ombesörja posthanteringen hos den egna organisationen.

Innovation

Leverantörernas tjänster utvecklas kontinuerligt för att stödja organisationen i användningen av digital post.

Digitalisering

Ramavtalet ger organisationen stöd i att införa och öka andelen digital post i er organisation.

Beredskap

Krav på redundans säkerställer att leverantören kan återuppta produktionen inom 48 timmar från en ny anläggning, om den primära anläggningen skulle slås ut.

Publicerad 2025-01-08 Uppdaterad 2025-05-08