HÅRDVARA

Multifunktionsskrivare, skrivare och tjänster 2024

Det kommande avtalet ska underlätta köp av dokumenthanteringsprodukter som multifunktionsskrivare och etikettskrivare samt tillhörande tjänster till konkurrenskraftiga priser.

Status: Förstudie Marknadsanalys, kundbehov, kravfångst, framtagning av upphandlingsdokument
Planerad avtalsstart: 2026-05-01

Om upphandlingen

Upphandlingen omfattar produkter och tjänster enligt nedan: 

  • Stora och små multifunktionsskrivare med eller utan serviceavtal
  • Skannrar, etikettskrivare och storformatsskrivare utan serviceavtal
  • FollowMe-print lösning

Omfattningen av upphandligen kommer att utredas löpande i förstudien och uppdateras därefter. 

Varför upphandlar vi Multifunktionsskrivare, skrivare och tjänster 2024?

Upphandlingen ska bidra till att erbjuda kostnadseffektivitet genom affärsmässiga priser och villkor samt en smidig avropsprocess. Det ska främja hållbarhet med energieffektiva modeller och lösningar för minskad pappersanvändning med bra följsamhet samt resurseffektivitet.

Hållbarhet i upphandlingen

Inom produkt- och tjänsteområdet kommer hållbarhetsaspekter att beaktas genom hållbara leveranskedjor, cirkulär ekonomi, klimatpåverkan, miljö- och hälsoskadliga ämnen samt systematiskt miljöarbete.

Har du frågor?
Du är alltid välkommen att kontakta oss!
08 525 029 96

För att våra upphandlingar och ramavtal ska bli så bra som möjligt, värdesätter vi extra kompetens och erfarenhet. Vi skapar därför en referensgrupp för varje upphandling.
Anmäl ditt intresse här!

Publicerad 2023-10-23 Uppdaterad 2024-10-14