FÖRBRUKNINGSMATERIAL

Köks- och serveringsutrustning 2025

Syftet med upphandlingen är att erbjuda utrustning för kök och servering. Upphandlingen genomförs för första gången efter önskemål från våra kunder. 

Status: Förstudie Marknadsanalys, kundbehov, kravfångst, framtagning av upphandlingsdokument
Planerad avtalsstart: 2026-04-01

Detta är en helt ny upphandling som inte ersätter något befintligt ramavtal.

Upphandlingens omfattning

Till upphandlingen omfattar bland annat följande varor:

  • Bestick
  • Bordstillbehör
  • Brickor
  • Glas
  • Knivar
  • Köksredskap
  • Porslin
  • Skärbrädor

Upphandlingen kommer inte att omfatta storköksutrustning eller vitvaror.

Varför upphandlar vi köks- och serveringsutrustning?

Ramavtalet ska tillhandahålla köks- och serveringsutrustning för hela landet. Krav på e-handel kommer att ställas. Vi upphandlar dessa varor för att frigöra resurser för dig som kund. Vi vill ge dig möjlighet att göra hållbara val. Vi förvaltar och följer upp ramavtalen löpande tillsammans med ramavtalsleverantörerna. 

Hållbarhet i upphandlingen

För att avgöra vilka hållbarhetskrav som är relevanta görs under hela upphandlingens gång flera analyser av risker för negativ påverkan på människor, miljö och samhälle. Inom köks- och serveringsutrustning tittar vi särskilt på hållbara leveranskedjor, klimatpåverkan, miljö- och hälsoskadliga ämnen och tillgänglighet.

Kontaktperson bild
Pernilla Viktorsson
Upphandlare
Adda Inköpscentral
08 709 55 28
072 966 19 29
Publicerad 2023-04-12 Uppdaterad 2025-05-06