HR

Bemanningstjänster 2024

Syftet med ramavtalet är att våra kunder ska på ett enkelt sätt kunna avropa tillfällig personal vid behov, till exempel vid arbetstoppar, sjukfrånvaro eller annan frånvaro av ordinarie personal.

Status: Tilldelad Tilldelning har skett. Avtalsspärr löper i 10 dagar, därefter kan kontrakt tecknas
Planerad avtalsstart: 2026-01-29

Bemanningstjänster 2024 ska ersätta befintligt ramavtal Bemanningstjänster 2020.

Upphandlingens omfattning

Upphandlingen omfattar bemanningstjänster främst inom administrativa roller.
Idag omfattar befintligt avtal följande yrkeskategorier:

  • Personal/HR
  • Administration/internservice
  • Ekonomi
  • Information/kommunikation
  • Fastighet
  • Interim chef

Vi kommer att se över ytterligare yrkeskategorier och roller, dock omfattas inte sjukvårdspersonal.

Varför upphandlar vi bemanningstjänster?

Ramavtalet ger er som kund ett stöd i att enkelt kunna avropa tillfällig personal vid behov.

Genom ett samordnat ramavtal tar vi fram vägledningar, mallar, ger stöttning vid avrop, samt förvaltar och följer upp ramavtalen löpande tillsammans med ramavtalsleverantörerna. I upphandlingen går vi grundligt igenom aspekter som hållbarhet, informationssäkerhet, och tar fram väl avvägda avtalsvillkor.

Hållbarhet i upphandlingen

Viktiga hållbarhetsaspekter är bland annat konsulters välmående och känsla av tillhörighet.
Vi har för avsikt att se över och analysera miljöpåverkan från datalagring.

Kontaktperson bild
Viktor Anseus
Senior upphandlare
Adda Inköpscentral
08 709 55 76
072 998 11 72
Publicerad 2023-10-23 Uppdaterad 2025-03-13