1. Första steget mot att bli leverantör är att hålla ett öga på upphandlingarna vi gör. En sammanställning över vad vi har på gång hittar ni i vår upphandlingsplan. Ni kan kontakta upphandlingsansvarig för respektive upphandling för att få information om hur ni kan vara med och bidra till upphandlingens utformning.
2. På vår webb publicerar vi samtliga pågående och planerade upphandlingar. När ni hittar en upphandling som är intressant för er verksamhet lämnar ni anbud när den annonseras.
3. Anbud ska alltid lämnas elektroniskt i upphandlingsverktyget TendSign. Därför måste ni först logga in i TendSign för att kunna hämta upphandlingsdokumenten. Upphandlingsdokumenten innehåller information om upphandlingen och vilka krav som ställs på er som eventuell leverantör och vilka krav som ställs på upphandlingsföremålet.
4. När ni vill lämna anbud är det viktigt att hålla anbudstiden. Sista anbudsdag anges i TendSign samt på vår webb.
5. Var noga med att besvara samtliga frågor i upphandlingsdokumenten. Se även till att era övriga dokumentation är uppdaterad med aktuell information och läs igenom anbudet innan ni skickar in det.
Lycka till med ert anbudsgivande!
Behöver ni mer generell information om hur ni gör affärer med offentlig sektor, kan ni läsa mer på Upphandlingsmyndighetens webbplats.