Tryckeritjänster STIC 2023

Tryckeritjänster STIC 2023

Stockholms Inköpscentral (STIC) är ett fördjupat avtalsreglerat regionalt samarbete, förvaltat av Adda Inköpscentral. Avtalet är framtaget för att möta STIC-medlemmarnas behov av tryckeritjänster.

Avtalsperiod:

Bild

Om ramavtalet

Avtalet omfattar tillhandahållande av tryckeritjänster och ska tillgodose era behov av bland annat följande tjänster:

  • Beställningsportal/Print on demand
  • Digital- och offsettryck
  • Expresstryck
  • Efterbehandling
  • Leverans och budning

Trycksaker som kan vara aktuella för beställning är till exempel: 

  • Broschyrer
  • Informationsblad
  • Foldrar
  • Affischer
  • Visitkort
  • Vykort
  • Vepor och Roll-ups
  • Flygblad
  • Årsredovisningar

Andra vanligt förekommande trycksaker

Avropsberättigade parter

  • Danderyd kommun
  • Lidingö Stad
  • Sollentuna kommun
  • SOLOM AB
  • Sundbyberg Stad
  • Sundbyberg Avfall och Vatten AB
  • Upplands-Bro kommun
  • Vallentuna kommun

Så avropar och beställer du

Avrop från ramavtalet sker successivt under avtalsperioden. Efter att ramavtal ingåtts sker tilldelning av enskilda kontrakt från upphandlande myndigheter till antagen leverantör genom avrop. Avrop och beställning görs via leverantörens beställningswebb, telefon eller e-post.

Stöddokument

Här hittar du avropsvägledning, mallar och andra dokument som stöd vid avrop.

Leverantörer

Här finns kontaktuppgifter till leverantörerna och genväg till Tendsign.
29 oktober 2024
Nyfiken på STIC?

STIC-samarbetet är öppet för alla regionens kommuner att delta i. För mer information om Stockholms Inköpscentral och hur man går med kontakta Hannele Söderholm

Leverantörskontroll med anledning av sanktioner mot Ryssland

Ramavtalet kontrollerat i april 2024.
Läs mer om vad kontrollen innebär här.

Publicerad 2024-03-19 Uppdaterad 2024-12-04