Leverantörskontroll med anledning av sanktioner mot Ryssland
Ramavtalet kontrollerat i september 2022.
Läs mer om vad kontrollen innebär här.
Systemunderhåll tisdag 17 juni
Vi genomför systemunderhåll och uppgraderingar tisdagen den 17 juni. Det kan innebära att vissa funktioner och tjänster är delvis eller helt otillgängliga under dagen.
Om du upplever problem med webbutiken, kontakta oss gärna på order@adda.se för frågor eller för att lägga en beställning.
Tjänsten för inrapportering är ej tillgänglig för tillfället - vänligen avvakta med att använda tjänsten.
Vi har för tillfället problem med mailutskick från våra tjänster.
Vi tackar för din förståelse!
Stockholms Inköpscentral (STIC) är ett fördjupat avtalsreglerat regionalt samarbete, förvaltat av Adda Inköpscentral. Avtalet är framtaget för att möta STIC-medlemmarnas behov av bemanningsuppdrag inom vård och omsorg.
Ramavtalet ska tillgodose kommunernas löpande behov av bemanningsuppdrag inom fyra olika tjänsteområden inom vård och omsorg.
Ramavtalet omfattar bemanningstjänster inom följande områden:
A. Sjuksköterskor
B. Undersköterskor, personliga assistenter och vårdare/omsorgspersonal
C. Arbetsterapeuter och fysioterapeuter/sjukgymnaster
D. Skolsköterska elevhälsan
Leverantören ska tillhandahålla och förmedla personal för såväl oplanerad som planerad frånvaro av ordinarie personal och kan avse både korta och längre bemanningsuppdrag.
Avrop görs från den ramavtalsleverantör som har plats ett (1) i rangordningen. Ramavtalsleverantören som har plats ett (1) är skyldig att besvara avropsförfrågan inom de tider som anges i "Krav på tjänsten - samtliga anbudsområden" punkt 4.1.5. Avböjer ramavtalsleverantören att offerera i enlighet med avropet har ni rätt att avropa från nästa ramavtalsleverantör i rangordningen, alltså ramavtalsleverantören som har plats två (2) i rangordningen o.s.v.
Under Leverantörer finns länk vid leverantörsnamnet som leder till kontaktuppgifter, prisbilagor och publicerat ramavtal.