Vill du ha en genomgång av avtalet?
Om du har frågor eller funderingar kring ramavtalet, boka gärna ett möte med oss så hjälper vi dig!
Systemunderhåll onsdag 18 juni
Vi genomför systemunderhåll och uppgraderingar onsdagen den 18 juni. Det kan innebära att vissa funktioner och tjänster är delvis eller helt otillgängliga under dagen.
Om du upplever problem med webbutiken, kontakta oss gärna på order@adda.se för frågor eller för att lägga en beställning.
Tjänsten för inrapportering är ej tillgänglig för tillfället - vänligen avvakta med att använda tjänsten.
Vi har för tillfället problem med mailutskick från våra tjänster.
Vi tackar för din förståelse!
Ramavtalet omfattar tjänster inom säkerhetsteknik och brandskydd. Avrop sker genom förnyad konkurrensutsättning vilket möjliggör skräddarsydda lösningar utifrån verksamhetens specifika förutsättningar och behov.
Ramavtalet är indelat i två huvudområden:
Avrop sker genom förnyad konkurrensutsättning där beställaren kan anpassa sitt avrop utifrån verksamhetens specifika förutsättningar och behov.
För beställare som vill få ytterligare stöd gällande utrustning, system eller säkerhet finns möjlighet att avropa uppdrag via ramavtalet Säkerhetsteknik konsulter-2 2020. Målsättningen är att kunna erbjuda beställare ett komplett stöd gällande säkerhetsfrågor.
Totalt omfattas 12 områden inom säkerhetsteknik:
* Inkluderar installation, support och service
Börja gärna med att titta på de instruktionsfilmer som finns upplagda på ramavtalssidan.
Avrop sker genom förnyad konkurrensutsättning, FKU. För att underlätta genomförande av FKU har mallar och exempel på kravnivåer tagits fram.
Ramavtalsleverantörer är inte antagna i rangordning vilket innebär att alla antagna leverantörer erhåller FKU inom de områden som de är antagna i. FKU genomförs på följande sätt:
Mallar som underlättar framtagandet av kravställning och mervärden.
En förnyad konkurrensutsättningen utifrån ramavtalet och antagna leverantörer ger en sund och kvalitativ affär. Goda förutsättningar för en hållbar, säker och långsiktig affärsrelation. Struktur genom hela kontraktets livscykel, från avrop, drift till avveckling.
Hög anpassningsgrad, där ni har förutsättningar att få en helt behovsanpassad lösning. Stödmaterial med kommentarer stöttar dig genom hela processen. Möjlighet för dig att ställa krav på kundportal ger en samlad bild över incidenter och händelser för säkerhetssystemen.
Avtalet möjliggör full integration mellan olika verksamhetssystem, servicesystem och uppföljningssystem. Samordna information mellan säkerhetssystem, verksamhetssystem och analysverktyg. Informationssäkerhet: Leverantörerna ska ha ett strukturerat och dokumenterat ledningssystem för informationssäkerhet.
Skapa ökad beredskap inför kris och krig genom att ni kan bygga på ställda baskrav i ramavtalet med era egna krav och mervärden för att få en skräddarsydd lösning för er.