Framtidens socialtjänst del 3: Digitala tjänster för att möta socialtjänstens behov enligt nya socialtjänstlagen

Den nya socialtjänstlagen som trädde i kraft 2025 ställer högre krav på att socialtjänstens stöd ska vara lättillgängligt och finnas där människor befinner sig. Digitala tjänster spelar en avgörande roll i att uppfylla dessa krav och förbättra effektiviteten och tillgängligheten inom socialtjänsten.

Datum: 16 december
Plats/ort: Digitalt via Teams
Typ: Seminarium

I denna pitch-konferens kommer ni att få upptäcka innovativa digitala lösningar som kan ta sektorn framåt. Vi kommer även att dela konkreta verktyg för vad som är centralt i upphandlingssituationer.

Anmälan

Detta seminarium arrangeras inom ramen för Kompetensforum och Partnerprogram för leverantörer. Seminariet är kostnadsfritt för de organisationer som är medlemmar i Kompetensforum eller medlemmar i Partnerprogrammet.

För övriga utgår en avgift på 1250 kr exkl. moms per person eller 3300 kr exkl. moms per person om man anmäler sig till hela serien.

Anmälningslänk för dig som är medlem i Kompetensforum eller Partnerprogrammet.

Anmälninsgslänk för dig som är icke medlem. (Länken kommer senare)

Medverkande

  • Information tillkommer under hösten

Målgrupp

  • Förvaltningschefer inom socialtjänsten
  • Socialchefer, verksamhetschefer
  • Verksamhetsutvecklare, utvecklingsledare, digitaliseringsstrateger eller liknande

  Moderatorer

  • Pani Hormatipour, SKR
  • Klas Nilsson, SKR

Övrigt

Det här är tredje seminariet i en serie av tre som riktar sig speciellt till dig som arbetar inom socialtjänsten. 

Publicerad 2025-06-17 Uppdaterad 2025-06-17