Multifunktionsskrivare, skrivare och tjänster 2019

Multifunktionsskrivare, skrivare och tjänster 2019

På de flesta arbetsplatser finns skrivare, men många upplever att det är svårt att upphandla den här typen av produkter och tjänster. Syftet med avtalet är att underlätta för er att köpa dokumenthanteringsprodukter och tjänster till konkurrenskraftiga priser. Ramavtalet omfattar dokumenthanteringsprodukter, närliggande tjänster och programvaror.

Avtalsperiod:

Kundstatus

Logga in på Mina sidor för att göra avropsanmälan på avtalet.
Logga in
Bild

Vi har påbörjat upphandlingsarbetet för Multifunktionsskrivare, skrivare och tjänster 2024, som ska ersätta det här ramavtalet som löper ut i slutet av november. Det nya ramavtalet beräknas vara på plats under våren 2026, och därför kommer vi att stå utan avtal en period. 

Planerar ni att köpa skrivare under hösten, vintern eller våren?
Då uppmanar vi er att göra ert avrop på avtalet innan 30 november.  

Om ramavtalet

Ramavtalet omfattar dokumenthanteringsprodukter, närliggande tjänster och programvaror. Med dokumenthanteringsprodukter avses MFP, skrivare, skannrar, storformatsskrivare och etikettskrivare.

Ramavtalet är indelat i sex delområden. Varje delområde har en egen informationssida. Där finns länkar till stöd för avrop för det specifika delområdet.

Delområde 1: Stora MFP och skrivare med serviceavtal

Delområdet passar dig som antingen vill ha en MFP eller en skrivare. En MFP är en multifunktionsskrivare som både kan skriva ut, skanna och kopiera dokument. En skrivare kan skriva ut dokument från en dator. Med serviceavtal menas att leverantören har ett service- och supportåtagande för levererade maskiner, komponenter och tillbehör, inklusive hårdvara och programvara.

Läs mer om delområde 1 här

Delområde 2: Små MFP och Skrivare utan serviceavtal

Delområdet passar dig som vill ha en mindre MFP eller skrivare.

Läs mer om delområde 2 här

Delområde 3: Skannrar utan serviceavtal

Delområdet passar dig som vill ha en skanner.

Läs mer om delområde 3 här

Delområde 4: Storformatsskrivare utan serviceavtal

Delområdet passar dig som vill ha en storformatsskrivare. En storformatsskrivare är en skrivare som kan skriva ut i större format.

Läs mer om delområde 4 här

Delområde 5: Etikettskrivare utan serviceavtal

Delområdet passar dig som vill ha etikettskrivare.

Läs mer om delområde 5 här

Delområde 6: Universell FollowMe-lösning

Delområdet passar dig som vill ha en FollowMe-lkösning. En FollowMe-lösningen är en lösning som till exempel gör det möjligt för användarna att skriva ut och släppa sina utskriftsjobb från alla aktiverade utmatningsenheter.

Läs mer om delområde 6 här

Fördelar med ramavtalet

  • Kvalitativa produkter till förmånliga priser.
  • Långtgående kravställning vad gäller produkterna, tillvalen och servicevillkoren.
  • Tydlig ansvarsfördelning mellan beställare och leverantörer.

Så avropar och beställer du

Delområde 1 och 6: Avrop sker genom dynamisk rangordning. Inköpscentralen tillhandahåller ett stödverktyg för att underlätta för er och leverantörer att identifiera vinnaren i respektive avrop.

Delområde 2-5: Avrop sker genom beställning från tilldelad ramavtalsleverantör. I beställningen specificeras efterfrågade produkter, tillval, tjänster, programvaror, etc. samt tidpunkt för leveransen.

 

Leverantörer

Här finns kontaktuppgifter till leverantörerna, uppföljningsresultat och genväg till Tendsign.

Leverantörskontroll med anledning av sanktioner mot Ryssland

Ramavtalet kontrollerat i september 2022.
Läs mer om vad kontrollen innebär här.

Instruktioner för RSS
Vill du ha en genomgång av avtalet?

Få svar på dina frågor inför ditt kommande avrop, boka möte med oss.

Publicerad 2023-11-20 Uppdaterad 2025-05-26