Ramavtalet gäller under fyra år. När ramavtalet löpt i 18 månader har Inköpscentralen rätt att säga upp ramavtalet med sex månaders uppsägningstid. Inköpscentralens målsättning är att avtalen ska löpa hela avtalsperioden och eventuella förändringar kommuniceras i så god tid som möjligt.
Ramavtalet omfattar installation och service av storköksutrustning. Tillsammans med ramavtalet Storköksutrustning och Storköksutrustning konsulter ges ett komplett stöd inom området.
Ramavtal har inte kunnat tecknas för följande län:
Här hittar du ramavtalet för Stockholms län
Ramavtalet omfattar
Ramavtalet omfattar installation och service och tilldelning har skett för merparten av de geografiska områden som ingick i upphandlingen. Uppdrag avser installation och service av storköksutrustning som förekommer i storkök.
Exempel på tjänster som kan ingå:
- underhåll och service
- felsökning och reparation
- besiktning av utrustning
- installation av utrustning i storkök
- demontering av befintlig utrustning
- omhändertagande och återvinning av demonterad utrustning
- planering
- uppföljning och analys av befintlig utrustning
- statusbesiktning
- lagerhållning av väsentliga reservdelar
- handhavandeutbildning
- stöd inför nyanskaffning/avveckling/utbyte av storköksutrustning
- miljö- och besparingsprojekt till exempel avseende buller, kemikalier, energi och vatten
- arbetsmiljöprojekt
- stödinsatser gällande planering och utveckling av storkök