Storköksutrustning Installation och service 2020

Storköksutrustning Installation och service 2020

Ramavtalet omfattar installation och underhåll av befintlig och ny storköksutrustning. Ramavtalet avser alla län utom Stockholm, Kronoberg, Kalmar och Gotland. För Stockholms län finns ett separat avtal.

Avtalsperiod:

Bild

Om ramavtalet

Ramavtalet gäller under fyra år. När ramavtalet löpt i 18 månader har Inköpscentralen rätt att säga upp ramavtalet med sex månaders uppsägningstid. Inköpscentralens målsättning är att avtalen ska löpa hela avtalsperioden och eventuella förändringar kommuniceras i så god tid som möjligt.

Ramavtalet omfattar installation och service av storköksutrustning. Tillsammans med ramavtalet Storköksutrustning och Storköksutrustning konsulter ges ett komplett stöd inom området.

Ramavtal har inte kunnat tecknas för följande län:

  • Gotland
  • Kalmar
  • Kronoberg

Här hittar du ramavtalet för Stockholms län

Ramavtalet omfattar

Ramavtalet omfattar installation och service och tilldelning har skett för merparten av de geografiska områden som ingick i upphandlingen. Uppdrag avser installation och service av storköksutrustning som förekommer i storkök.

Exempel på tjänster som kan ingå:

  • underhåll och service
  • felsökning och reparation
  • besiktning av utrustning
  • installation av utrustning i storkök
  • demontering av befintlig utrustning
  • omhändertagande och återvinning av demonterad utrustning
  • planering
  • uppföljning och analys av befintlig utrustning
  • statusbesiktning
  • lagerhållning av väsentliga reservdelar
  • handhavandeutbildning
  • stöd inför nyanskaffning/avveckling/utbyte av storköksutrustning
  • miljö- och besparingsprojekt till exempel avseende buller, kemikalier, energi och vatten
  • arbetsmiljöprojekt
  • stödinsatser gällande planering och utveckling av storkök

Så avropar och beställer du

Så långt det är möjligt ska du använda den ramavtalsleverantör som är rangordnad som nummer ett. Avsteg från rangordningen kan göras om följande förutsättningar gäller:

  • Installation och/eller service av viss utrustning behöver ske från materialleverantör, certifierad installatör eller servicepartner. Behovet är betydande vilket innebär att hela installations- och/eller serviceuppdraget kan tilldelas annat företag i rangordningen.
  • Inställelsetid vid uppdrag överstiger vad som är acceptabel nivå utifrån beställarens behov.
  • Resekostnader vid service blir en betydande andel av det totala uppdragets kostnad. Genom annan leverantör kan kostnaden minskas med minst 10 tkr per år.

Kontrakt med stöd av detta ramavtal tilldelas senast sista dagen för ramavtalets giltighetstid.

 

Leverantörer

Här finns kontaktuppgifter till leverantörerna och genväg till Tendsign.
Avtalsinformation
3 maj 2024
20 mars 2024
Instruktioner för RSS

Leverantörskontroll med anledning av sanktioner mot Ryssland

Ramavtalet kontrollerat i september 2022.
Läs mer om vad kontrollen innebär här.

Publicerad 2024-04-29 Uppdaterad 2024-10-18