Möbler för kontor och omsorg 2021 H Arbetsstolar

Möbler för kontor och omsorg 2021 H Arbetsstolar

Delområde H Arbetsstolar omfattar arbetsstolar för exempelvis skrivbordsarbete.

Avtalsperiod:

Kundstatus

Logga in på Mina sidor för att göra avropsanmälan på avtalet.
Logga in
Bild

Om ramavtalet

Ramavtalet omfattar möbler och inredning fördelat på sex olika delområden och nio geografiska områden. 

Parallellt med upphandlingen av detta ramavtal har vi genomfört en separat upphandling för skola och förskola, där delområdena heter A och B. För att undvika förväxling har vi valt att benämna delområdena på detta ramavtal C-H. 

Omfattning 

Detta område omfattar arbetsstolar för exempelvis skrivbordsarbete.

Exempel på produktgrupper i standardsortimentet
Arbets- och skrivbordsstolar, sadel- och stödstolar.
Ett kompletterande utbud finns i övrigt sortiment.

ett ljust kontor
Digitala möbelkatalogen

Här hittar du ett brett utbud av möbler och kan utifrån dina behov enkelt visualisera och sortera produkter från hela standardsortimentet.

Till Digitala möbelkatalogen

 

Exempel på ytterligare produktgrupper i övrigt sortiment
Rörelse/balansstol, stå- och knästödsstolar, cykelstol, gåband samt tjänster som till exempel inbärning och utplacering.
Länk till övrigt sortiment och tjänsteprislistor finns under fliken Leverantörer.

Så avropar och beställer du

Detta ramavtal har två olika avropsmodeller. Vilken modell som ska användas avgörs av hur stor kostnaden är vid varje avropstillfälle.

Du avropar genom särskild fördelningsnyckel om din beställning är upp till 250 000 kronor (inkl. samtliga kostnader som t.ex. frakt eller andra tjänster). Överskrider beställningen 250 000 kronor gör du istället en förnyad konkurrensutsättning.

Antagna leverantörer per län, avtalsområde och rabatt (2025-04-01)

OBS! Kontrollera att samtliga leverantörer är antagna i ert geografiska område. 

Stöd för avrop 

Under Stöddokument finns en avropsvägledning som ni kan använda som stöd vid avropet. Där hittar du också en sammanställning över avtalade leverantörer. 

Kontaktuppgifter till leverantörerna hittar du under Leverantörer. Där hittar du även sortiment- och prisbilagor för det övriga sortimentet och tjänster.

 

Leverantörer

Här finns kontaktuppgifter till leverantörerna, uppföljningsresultat och genväg till Tendsign.

Nyttor

Enkelhet

Förenklar mindre och större inköp genom olika avropsmodeller och mallar. Digital möbelkatalog ger en god överblick av standardprodukter inklusive tydlig information med bilder, pris, beskrivning, utförande och märkningar.

Effektivisering

Ett brett standardsortiment med hög kvalitet till rätt pris. Minskar era kostnader för lokala och regionala upphandlingar och förvaltningsprocesser. Demoprodukter med ytterligare rabatt.

Innovation

Produkter som följer branschutveckling och forskning, främst vad gäller klimat- och miljöbelastning, men även god ergonomi och verksamhetsanpassade inredningsmiljöer som passar olika offentliga verksamheter. Avtalsområdet för gardiner, solskydd och hängande textilier erbjuder djupare kompetens för bättre inomhusmiljö.

Digitalisering

Möbler anpassade för en digital tid och en digital arbetsmiljö. Anslutning till er e-handel inom tre månader från anmälan. Standardsortimentet kan läsas in från den digitala möbelkatalogen. E-handelskatalog PEPPOL/SFTI.

Behöver du hjälp med dina avrop?

Har du frågor om våra möbelavtal eller hur du genomför ett avrop på bästa sätt?
Boka ett möte med oss!

Avtalsinformation
21 februari 2024
Instruktioner för RSS

Leverantörskontroll med anledning av sanktioner mot Ryssland

Ramavtalet kontrollerat i september 2022.
Läs mer om vad kontrollen innebär här.

Publicerad 2023-11-20 Uppdaterad 2025-04-04