Mindre avrop upp till och med 100 digitala enheter kan avropas via dynamisk rangordning från ett fastställt sortiment av bärbara datorer, surfplattor, bildskärmar, tillbehör och produktnära tjänster. Detta sortiment uppdateras var nionde månad under avtalsperioden. Övriga avrop sker genom förnyad konkurrensutsättning.
Stöd för avrop
Avrop från Digitala enheter för arbetsplats och skola kan variera i komplexitet och upplägg. Börja med att läsa igenom Avropsvägledningen under Stöddokument för information om ramavtalet samt hjälp och tips inför avrop.
För avrop via dynamisk rangordning finns ett avropsverktyg som tar fram vilken leverantör som kan tillgodose det aktuella behovet till lägst totalpris.
Adda Inköpscentral har i samverkan med ramavtalsleverantörerna tagit fram ett särskilt avropsstöd runt Digital enhet som tjänst. Avropsstödet beskriver vad Digital enhet som tjänst är, vilka frågor ni bör ställa inför avrop och vilken information som behöver finnas med i avropsförförfrågan för att ramavtalsleverantörerna ska kunna lämna ett konkurrenskraftigt anbud. För mer information, se bilagan Avropsstöd - Digital enhet som tjänst under Stöddokument.
Om du behöver tillgång till upphandlingsdokumenten finner du dem i Tendsign - klicka på Leverantörer och därefter "Visa avtalet i Tendsign”.